Bamserne er i gang med forårsrengøring

Nede i kælderen på Skagens Bamsemuseum er der gang i Den Store Oprydning. Mange dejlige ting kommer frem i lyset igen.
For eksempel, se denne hylde med fine gamle Holstebro-bamser.

Bamsefabrikken i Holstebro (1945-61) var en af to af bamser-producenter i Danmark (den anden var Struer bjørne). Holstebro-bamser er kendetegnet ved puklen på ryggen, spids snude og stof potter.
Her, i Bamsemuseets kælder, findes måske en bamse som trænger til nyt kærligt hjem. Vil du se, eller gerne vide mere, om disse gamle bamser, kontakt Jonna Thygesen, direkte, på tlf: +45 40 18 71 73.

5 Replies to “Bamserne er i gang med forårsrengøring”

1. Hej Carina,
      Ja, er der noget specielt du leder efter, da vi har virkelig mange.
      Det er også muligt at ringe til os på 98442108 (tast 1 for Bamsemuseet) for at aftale en tid til en lille visning af vores mere unikke bamser.
      Vi glæder os til at høre fra dig.

1. Hej Katrine,
      Kig forbi vores butik, vi har netop fundet lidt Holstebro bamser frem til salg.
      Bh Kristina – Skagen Bamsemuseum